Martin Bashir

Martin Bashir
Born (1963-01-19) 19 January 1963 (age 58)
London, England
EducationKing Alfred's College of Higher Education
King's College London
  • Journalist
  • news anchor
  • musician
Years active1986–present
Notable credit(s)
Spouse(s)Deborah Bashir
Musical career
  • Vocals
  • bass guitar

Martin Henry Bashir (born 19 January 1963) is a British journalist.[1] He was a presenter on American and British television and for the BBC's Panorama programme and came to prominence in 1995 after obtaining a BBC interview with Diana, Princess of Wales; it was later determined that he used forgery and deception to get the interview. In 2003 he presented his 2003 ITV documentary about Michael Jackson. Jackson's manager said that the documentary, which led to the singer being tried and eventually acquitted of child sex offences, was responsible for his drug addiction and death.[2] Bashir said on ABC News after Jackson's death, that he had seen nothing amiss at Neverland; "...while his lifestyle was unorthodox, I don’t think it was criminal."[3]

Bashir worked for the BBC from 1986 until 1999 on programmes including Panorama before joining ITV. From 2004 to 2016, he worked in New York, first as an anchor for ABC's Nightline and then as a political commentator for MSNBC, hosting his own programme, Martin Bashir, and a correspondent for NBC's Dateline NBC. He resigned from his position at MSNBC in December 2013 after making "ill-judged" comments about the former Governor of Alaska and Vice Presidential candidate Sarah Palin.[4] In 2016, he returned to the BBC as religious affairs correspondent, and resigned in May 2021, citing health reasons.[5][6][7]

In 2020 the BBC's director general Tim Davie apologised to the brother of the princess, Earl Spencer, for Bashir's use of faked bank statements to secure his 1995 Panorama interview with the Princess of Wales, Spencer's sister.[8] Former Justice of the Supreme Court John Dyson, Lord Dyson conducted an independent inquiry into the issue.[9][10] Lord Dyson's inquiry concluded Bashir had commissioned fake statements to deceive Earl Spencer in order to gain access to Diana and in so doing had "acted inappropriately and in serious breach of the 1993 edition of the Producers’ Guidelines on straight dealing."[11][12][13]

Early life and education

Bashir was born and raised in Wandsworth, London, to liberal Muslim parents from Pakistan. His father had served in the Royal Navy during World War II.[14][15] Bashir was educated at the boys' state comprehensive Wandsworth School, King Alfred's College of Higher Education, Winchester, studying English and History from 1982–1985 (at the time degrees at King Alfred's were approved by the Council for National Academic Awards), and at King's College London, where he completed a master's degree in theology.[16]

Bashir was one of five children, one of whom suffered from muscular dystrophy and died in 1991.[15] Bashir dedicated his decisions in life to his late brother, including his appearance on The X Factor: Celebrity. Bashir said in 2019, "Every time I have faced a challenge I have heard him whispering saying, 'What excuse do you have? You have no excuse.'"[17]



Bashir's first journalism work was as a freelance sports journalist before joining the BBC in 1986.[15] He worked for the BBC until 1999, on programmes including Songs of Praise, Public Eye and Panorama. Bashir came to prominence in 1995 when he interviewed Diana, Princess of Wales.[5]

In 1999 he joined ITV, working on special documentary programmes and features for Tonight with Trevor McDonald.[5]


In 2004 Bashir moved to New York, where he worked for ABC, co-anchoring their current affairs show Nightline; along with Cynthia McFadden and Terry Moran, he took over Nightline from Ted Koppel in 2005.

In 2008, while working as a reporter for Nightline, Bashir was suspended from ABC News after making remarks described as "crude and sexist" during a dinner speech at the Asian American Journalists Association convention in Chicago.[4][18] During the speech, he stated, "I'm happy to be in the midst of so many Asian babes. I'm happy that the podium covers me from the waist down."[18] He continued and said that a speech should be "like a dress on a beautiful woman – long enough to cover the important parts and short enough to keep your interest – like my colleague Juju's",[18] referring to his ABC News colleague Juju Chang, a reporter for 20/20.[18] ABC News suspended him.[18] He wrote an apology to the journalist association which stated, "Upon reflection, it was a tasteless remark that I now bitterly regret. I … hope that the continuing work of the organization will not be harmed or undermined by my moment of stupidity."[18]

In August 2010, Bashir left ABC for MSNBC, where he served as a political commentator and occasional substitute host for Lawrence O'Donnell, hosted his own programme, Martin Bashir,[19] and was a correspondent for NBC's Dateline NBC.

On 15 November 2013, Bashir criticised Sarah Palin for comments that she made comparing the Federal debt to slavery.[20] Bashir attempted to counter Palin's comparison by referencing the punishment of slaves described by slave overseer Thomas Thistlewood, specifically a punishment called "Derby's dose", which involved forcing slaves to defecate or urinate into the mouth of another slave as punishment, and concluded by saying "if anyone truly qualified for a dose of discipline from Thomas Thistlewood, she would be the outstanding candidate".[21][22] On 18 November he apologised, stating among other things: "My words were wholly unacceptable. They were neither accurate, nor fair. They were unworthy of anyone who would claim to have an interest in politics."[22][23] On 2 December, Bashir was suspended by the network; he resigned two days later,[4][24][22][25][26] issuing a statement saying: "I deeply regret what was said, will endeavour to work hard at making constructive contributions in the future and will always have a deep appreciation for our viewers."[24][27][28]

BBC religious affairs correspondent

In late 2016 Bashir returned to BBC News as religious affairs correspondent, succeeding Caroline Wyatt in the post.[29][30] He left the BBC on 14 May 2021 after a period of ill health and completion of an inquiry into his 1995 interview with Diana, Princess of Wales.[5][31]


Princess of Wales interview

In November 1995, Bashir interviewed Diana, Princess of Wales about her failed marriage to the Prince of Wales for the BBC's Panorama programme.[32][33] The programme was watched by nearly 23 million viewers in the UK.[34] At the time, the BBC hailed it as the scoop of a generation.[35][36]

In November 2020, 25 years later, the BBC director general Tim Davie apologised to Earl Spencer, the brother of the princess, for the use of fake bank statements falsely indicating people close to her had been paid for spying.[8][36] The fake bank statements had been created by one of the corporation's freelance graphic designers, Matt Wiessler. However a 1996 internal BBC investigation concluded that the fake documents were not used to secure the interview and cleared Bashir of any wrongdoing. The inquiry, following a Mail on Sunday account of the falsified documents,[37] was headed by Tony Hall, who later became BBC director-general and was succeeded by Tim Davie in 2020. Hall acknowledged having never interviewed Matt Wiessler for the 1996 internal inquiry.[38] Wiessler said in 2020 that work dried up for him after the 1996 inquiry cleared Bashir, and said he had been made the scapegoat.[39]

Earl Spencer, another individual who was not interviewed in 1996, rejected the apology and demanded an inquiry.[40] Spencer told Davie he possessed records of all his contacts with Bashir which apparently imply the journalist told the princess false information to gain her trust.[8] He said that Bashir had made false and defamatory claims about senior members of the royal family and, without the faked documents, he would not have introduced Bashir to his sister. Davie announced on 9 November the corporation was in the process of commissioning an independent inquiry.[41] Michael Grade, a former chairman of the BBC, said that the allegations left "a very dark cloud hanging over BBC journalism".[36][41]

At the time of the revelations about his interview with the princess, Bashir was seriously ill,[39] which the BBC said had required postponing full investigation of the controversy.[42]

On 13 November 2020, it was reported that the BBC had found the note from the Princess of Wales which cleared Bashir of pressuring her to give the interview.[43] The former BBC royal correspondent Jennie Bond wrote in The Sunday Times the princess told Bond she did not regret the broadcast in a private meeting in late 1996. Diana said she feared a gagging order in her imminent divorce settlement, meaning it might be her only chance to give an interview.[44]

On 18 November 2020, the BBC announced an independent investigation into how the interview was obtained, to be headed by former Supreme Court judge John Dyson.[9][10] After the conclusion of the inquiry, with which the BBC said that Bashir had co-operated fully, a broadcast of Panorama dedicated to the interview and the inquiry was scheduled for 17 May 2021, but was postponed after Bashir resigned.[45]

On 4 March 2021, the Metropolitan Police announced that they would not begin a criminal investigation into the allegations after a "detailed assessment" and consultation with the Metropolitan police lawyers, independent counsel and the Crown Prosecution Service.[46] Later that month Bashir told the BBC inquiry that he was not responsible for spreading smears about the royal family to convince the princess to sit for the interview, and it was probably Diana herself who was the source of those claims.[47] Among the smears were allegations of Prince Edward being treated for AIDS, the Queen suffering from cardiac problems and her intention to abdicate, and that the Prince of Wales was having an affair with his children's nanny Tiggy Legge-Bourke.[47] Bashir argued that bringing up such allegations in front of Diana would have exposed him as a "complete fantasist" and narrowed down the chance of doing any interviews with her.[47] Bashir added that Diana had revealed to him that she spoke with mystics and clairvoyants, who could have been the source of the false information given to her.[47]

In May 2021, Dyson's inquiry found Bashir guilty of using "deceitful methods" and breaching BBC editorial conduct to obtain the interview.[12] The Metropolitan Police stated, "Following the publication of Lord Dyson's report we will assess its contents to ensure there is no significant new evidence."[48]

Michael Jackson interviews

In 2003, while working at ITV, Bashir conducted a series of interviews with American singer Michael Jackson, for the documentary Living with Michael Jackson, part of the Tonight with Trevor McDonald series for ITV, which Jackson's friend, Uri Geller, arranged. Bashir followed the singer for eight months.[49] However, Bashir's colleagues have claimed that he only landed the Jackson interview after promising him they would plan a trip for Jackson to Africa to visit children with AIDS, accompanied by Kofi Annan, the then UN Secretary-General; when this was put to Bashir, while under oath in a California court, he refused to answer.[50]

Following the broadcast, viewed by 14 million in the UK and 38 million in the US, Jackson complained to the Independent Television Commission and the Broadcasting Standards Commission, accusing Bashir of yellow journalism. In response, Jackson and his personal cameraman released a rebuttal interview, which showed Bashir complimenting Jackson for the "spiritual" quality of the Neverland Ranch. After Jackson's death in 2009, Dieter Wiesner, the pop star's manager from 1996 to 2003, said of Jackson's response to Bashir's documentary:

It broke him. It killed him. He took a long time to die, but it started that night. Previously the drugs were a crutch, but after that they became a necessity.[2]

Bashir later said during ABC's coverage of Jackson's death:

I think it's worth remembering he was probably, singly, the greatest dancer and musician the world has ever seen. Certainly, when I made the documentary, there was a small part of that which contained a controversy concerning his relationship with other young people. But the truth is that he was never convicted of any crime, I never saw any wrongdoing myself and whilst his lifestyle may have been a bit unorthodox, I don't believe it was criminal and I think the world has now lost the greatest entertainer it's probably ever known.[3]

Other interviews and programmes

In 2003, Bashir presented a documentary titled Major Fraud detailing the story of British Army major Charles Ingram, who attempted to cheat his way to the prize money in an unbroadcast episode of Who Wants To Be a Millionaire?.[51] The original programme featuring Ingram, recorded in September 2001, was withheld from broadcast because the production team quickly became suspicious.[52] The documentary had a larger audience than Bashir's interview with Michael Jackson.[53]

In December 2004, Bashir interviewed Victor Conte, the controversial founder of BALCO on ABC's 20/20 program, in which Conte admitted to running doping programs, which have broken Olympic records, as well as revealing that: "The whole history of the games is just full of corruption, cover-up, performance-enhancing drug use."[54]

Bashir also conducted interviews with, among others, Louise Woodward, the five suspects in the Stephen Lawrence case, Michael Barrymore, Jeffrey Archer, Joanne Lees,[55] and George Best.[5]


Bashir and producer Mike Robinson were the recipients of the BAFTA Award for Best Talk Show at the 1996 British Academy Television Awards for their work on the interview with Diana for Panorama.[56] Bashir also won the Factual or Science Based Programme of the Year from the Television and Radio Industries Club, TV Journalist of the Year from the Broadcasting Press Guild, and Journalist of the Year from the Royal Television Society for the Diana interview.[57][58][59]

In May 2021, after the conclusion of the Dyson inquiry that found Bashir guilty of deceit in obtaining the interview with Diana, the BBC decided to give the BAFTA Award back.[60][61]

Other activities

Bashir had a role as himself in the 2001 satirical comedy film Mike Bassett: England Manager.[62]

He plays the bass guitar.[63] He released a reggae album, Bass Lion, on 26 October 2010.[64]

Personal life

Bashir is fluent in English and Urdu.[15] He converted from Islam to Christianity in his late teens after attending a church in south London,[14][65][66] and identifies as a committed Christian, having been interested in Christianity as a child.[49] While in New York he was sometimes seen visiting Redeemer Presbyterian Church.[67][68]

He and his wife, Deborah, have three children.[69] He has been diagnosed with a brain tumour affecting his pituitary gland,[70] was seriously ill with COVID-19 in 2020, and underwent treatment for heart problems in early 2021.[5][39]


  1. ^ "Disgraced BBC journalist Martin Bashir hits back at Prince William over Princess Diana interview". NZ Herald. Retrieved 25 May 2021.
  2. ^ a b "Former manager unveils scale of Michael Jackson's drug use". The Daily Telegraph. London. 1 July 2009. Archived from the original on 7 November 2020. Retrieved 12 November 2020.
  3. ^ a b ABC News (25 June 2009). "Bashir: The Greatest Entertainer Has Died". Retrieved 26 March 2018 – via YouTube.
  4. ^ a b c Carter, Bill (4 December 2013). "Martin Bashir Resigns From MSNBC Over Palin Comments". The New York Times.
  5. ^ a b c d e f "Martin Bashir: BBC religion editor leaves the corporation". BBC News. 14 May 2021. Retrieved 16 May 2021.
  6. ^ March, Ally (15 May 2021). "Martin Bashir Quits BBC as Network Prepares to Release Report on His 1995 Princess Diana Interview". People. Retrieved 21 May 2021.
  7. ^ "Martin Bashir's TV career, from Diana interview to Dyson report". BBC. 21 May 2021. Retrieved 22 May 2021. We now of course have the Dyson report. We didn't have it then. He has resigned from the BBC. There has been no pay off.
  8. ^ a b c Urwin, Rosamund (1 November 2020). "BBC says sorry to Diana's brother Earl Spencer for interview 'deceit'". The Sunday Times. Retrieved 7 November 2020. Spencer is understood to have told Davie that he has records of all his meetings and conversations with Bashir. These are alleged to show that Bashir told Diana fantastical stories to win her trust and that he used the fake bank statements to garner his first meeting with her. (subscription required)
  9. ^ a b Waterson, Jim (19 November 2020). "Prince William welcomes BBC's investigation into Diana interview". The Guardian. Retrieved 19 November 2020.
  10. ^ a b "BBC announces investigation into 1995 Diana interview". RTE. AFP. 18 November 2020. Retrieved 18 November 2020.
  11. ^ "313.v", Report of The Dyson Investigation by The Right Honourable Lord Dyson, p. 124
  12. ^ a b Mendick, Robert; Yorke, Harry; Ward, Victoria (19 May 2021). "Princess Diana interview probe to find BBC's Martin Bashir guilty of deceit". The Telegraph. Retrieved 19 May 2021.
  13. ^ Booth, William (20 May 2021). "BBC reporter used 'deceitful behaviour' to secure 1995 Princess Diana interview, investigation concludes". The Washington Post. Retrieved 20 May 2021. The former judge found that Bashir carried out a sophisticated ruse and lied to his bosses about it, and that the BBC, having been alerted to his behavior, mostly papered over it and sought to evade scrutiny on the topic.
  14. ^ a b Ling, Thomas; Bashir, Martin (1 April 2018). "BBC's religion editor Martin Bashir: Why Christianity is still relevant this Easter". Radio Times. Retrieved 16 May 2021. My parents came to Britain from Pakistan in 1951, my father having served with the Royal Navy throughout the Second World War. They would describe themselves as liberal Muslims, firmly embracing of British culture, and did not insist upon attendance at a mosque beyond my tenth birthday.
  15. ^ a b c d Allen-Mills, Tony; Hellen, Nicholas (8 November 2020). "Martin Bashir, Diana's interviewer, was elusive, contradictory and a target of hostility". The Sunday Times. Retrieved 12 November 2020. (subscription required)
  16. ^ Maitland, Jonathan (25 April 2021). "How did the Martin Bashir I knew become TV's anti-hero?". The Guardian.
  17. ^ Jeffries, Mark. "Martin Bashir on heartbreaking death that made him do Celebrity X Factor". The Mirror. Archived from the original on 5 December 2019. Retrieved 5 December 2019.
  18. ^ a b c d e f Kurtz, Howard (5 December 2013). "EXCLUSIVE: Martin Bashir, out at MSNBC over Palin slur, was previously suspended". Fox News. Retrieved 5 December 2013.
  19. ^ "Nightline's Martin Bashir Headed to MSNBC, Dateline".
  20. ^ "MSNBC not commenting on whether further action contemplated against Bashir". Washington Post. Associated Press. 19 November 2013.
  21. ^ Williams, Rob (18 November 2013). "Martin Bashir says Sarah Palin is an 'idiot' and suggests someone should defecate in her mouth". The Independent.
  22. ^ a b c Byers, Dylan (2 December 2013). "MSNBC's Martin Bashir 'on vacation' after Sarah Palin remarks". Politico.
  23. ^ Coscarelli, Joe (18 November 2013). "MSNBC Host Sorry for Saying Disgusting Thing About Sarah Palin's Mouth". New York.
  24. ^ a b Christopher, Tommy (4 December 2013). "Martin Bashir Resigns From MSNBC". Mediaite.
  25. ^ Airens, Chris (4 December 2013). "Martin Bashir Out at MSNBC". TVNewser. Retrieved 4 December 2013.
  26. ^ Kurtz, Howard (4 December 2013). "Martin Bashir quits at MSNBC over Palin slur". Fox News.
  27. ^ "Princess Diana made him, Sarah Palin destroyed him: the rise and fall". The Independent. 6 December 2013. Retrieved 16 May 2021.
  28. ^ Ross, Robyn (3 December 2013). "Martin Bashir Resigns from MSNBC After Sarah Palin Scandal". SeattlePI.Com/TV Guide. Retrieved 4 December 2013.
  29. ^ "Martin Bashir appointed BBC religious affairs correspondent". BBC News. 26 September 2016.
  30. ^ Mayhew, Freddy (26 September 2016). "Martin Bashir returns to BBC News as religious affairs correspondent". Press Gazette. Retrieved 12 November 2020.
  31. ^ Picheta, Rob; Iddiols, Rob (15 May 2021). "BBC journalist quits as investigation into his landmark Princess Diana interview wraps up". CNN. Retrieved 16 May 2021.
  32. ^ "Transcript of the BBC1 Panorama interview with the Princess of Wales". Great Interviews of the 20th century. The Guardian. Retrieved 3 October 2010.
  33. ^ "Neophyte reporter makes journalistic coup". Manila Standard. 18 November 1995. Retrieved 3 October 2010.
  34. ^ "Princess Diana's brother demands BBC inquiry over Panorama interview". BBC News. 4 November 2020. Retrieved 7 November 2020.
  35. ^ Davies, Caroline (3 November 2020). "Why is Princess Diana's Panorama interview back in the news?". The Guardian. Retrieved 7 November 2020.
  36. ^ a b c Kwai, Isabella (11 November 2020). "BBC Orders Inquiry Into Diana Interview After Claim Princess Was Misled". The New York Times. Retrieved 12 November 2020.
  37. ^ Tobitt, Charlotte (11 November 2020). "Mail on Sunday journalists who exposed Martin Bashir Diana fakery 24 years ago say story was ignored". Press Gazette. Retrieved 12 November 2020.
  38. ^ Ramachandran, Naman (10 November 2020). "BBC Investigating Explosive 1995 Princess Diana Interview as Scandal Blows Up". Variety. Retrieved 12 November 2020.
  39. ^ a b c "Princess Diana interview: Designer Matt Wiessler 'angry' at BBC treatment". BBC News. 10 November 2020. Retrieved 12 November 2020.
  40. ^ Waterson, Jim (4 November 2020). "Diana's brother demands inquiry over 'deceit' that led to BBC interview". The Guardian. Retrieved 7 November 2020.
  41. ^ a b "Princess Diana interview: 'Dark cloud over BBC journalism' says Lord Grade". BBC News. 9 November 2020. Retrieved 9 November 2020.
  42. ^ Parveen, Nazia; Waterson, Jim (3 November 2020). "Martin Bashir to face questions over Diana interview when he recovers from Covid". The Guardian. Retrieved 12 November 2020.
  43. ^ Waterson, Jim (13 November 2020). "BBC finds Princess Diana's lost note that it says clears Martin Bashir". The Guardian. Retrieved 14 November 2020.
  44. ^ Bond, Jennie (15 November 2020). "Jennie Bond on Princess Diana: just between us and these four walls, she bared her soul to me first". The Sunday Times. Retrieved 15 November 2020. (subscription required)
  45. ^ Lee, Dulcie (16 May 2021). "Princess Diana: BBC postpones Panorama film on interview with Martin Bashir". BBC News.
  46. ^ Rawlinson, Kevin (4 March 2021). "Police rule out inquiry into Martin Bashir's 1995 Diana interview". The Guardian. Retrieved 6 March 2021.
  47. ^ a b c d Mendick, Robert (19 March 2021). "Princess Diana is the source of 'smears' I am accused of, claims Martin Bashir". The Telegraph. Retrieved 21 March 2021.
  48. ^ "Martin Bashir's Diana interview: PM 'concerned' by inquiry report as police to assess findings". Sky News. Retrieved 22 May 2021.
  49. ^ a b Wells, Matt (22 January 2003). "Talk to me". The Guardian. Retrieved 12 November 2020.
  50. ^ Heffer, Simon (10 November 2020). "Martin Bashir's dirty tricks were an open secret – yet the BBC tolerated them". The Daily Telegraph. ISSN 0307-1235. Retrieved 12 November 2020.
  51. ^ Milmo, Cahal (22 April 2003). "'Millionaire' quiz company to make film of fraud case". The Independent. Retrieved 12 November 2020.
  52. ^ Rosseinsky, Katie (14 April 2020). "What happened to Charles Ingram's infamous Who Wants To Be A Millionaire? episode?". Evening Standard. Retrieved 12 November 2020.
  53. ^ Wells, Matt (23 April 2003). "Millions tune in to fraud show". The Guardian. Retrieved 12 November 2020.
  54. ^ "How drugs shattered America's Olympic dreams". the Guardian. 5 December 2004. Retrieved 29 March 2021.
  55. ^ Minelle, Bethany (10 November 2020). "Who is Martin Bashir? The BBC journalist at the heart of the Princess Diana interview scandal". Sky News. Retrieved 12 November 2020.
  56. ^ "BAFTA Television: Talk Show in 1996". British Academy of Film and Television Arts. Retrieved 23 November 2020.
  57. ^ "Martin Bashir TRIC Awards". Alamy. Archived from the original on 23 November 2020. Retrieved 23 November 2020.
  58. ^ "BPG TV & Radio Awards 1996". Broadcasting Press Guild. Archived from the original on 23 November 2020. Retrieved 23 November 2020.
  59. ^ J. Randy Taraborrelli (2 July 2009). Michael Jackson: The Magic, the Madness, the Whole Story. Pan Macmillan. pp. 484–. ISBN 978-0-330-51415-6.
  60. ^ Gillett, Francesca (20 May 2021). "Martin Bashir: Inquiry criticises BBC over 'deceitful' Diana interview". BBC.
  61. ^ Kanter, Jake (20 May 2021). "BBC To Return BAFTA After Inquiry Savages Fakery Used To Secure Princess Diana Interview".
  62. ^ Smith, Neil (27 September 2001). "Mike Bassett: England Manager (2001)". BBC Online. Retrieved 21 May 2021.
  63. ^ "Martin Bashir". NBC Universal. Retrieved 2 December 2013.
  64. ^ Salisbury, Vanita (15 February 2012). "Martin Bashir Can't Stand the Cost of Cat Boarding". New York. Retrieved 2 December 2013.
  65. ^ Ling, Thomas (1 April 2018). "Martin Bashir suffering from brain tumour". Radio Times. Retrieved 19 November 2020.
  66. ^ FURDYK, BRENT (1 April 2018). "The Untold Truth Of Martin Bashir". Nicki Swiftt. Retrieved 19 November 2020.
  67. ^ "25th Anniversary weekend". Redeemer Presbyterian Church website. 18 September 2014. Archived from the original on 21 November 2015. Retrieved 10 November 2015.
  68. ^ Merritt, Jonathan (13 August 2014). "How American Christians can stop being bullies and start winning converts". The Week. Retrieved 10 November 2015.
  69. ^ Strong, Gemma (22 October 2020). "Martin Bashir is 'seriously unwell' from COVID-19 complications". Hello. Retrieved 16 May 2021.
  70. ^ Davis, Rob (7 June 2008). "Martin Bashir suffering from brain tumour". The Telegraph. Retrieved 19 November 2020.

External links

Preceded by
Ted Koppel
Nightline anchor
28 November 2005 – 6 August 2010
With Terry Moran and Cynthia McFadden
Succeeded by
Bill Weir
With Terry Moran and Cynthia McFadden


Article Martin Bashir in English Wikipedia took following places in local popularity ranking:

Presented content of the Wikipedia article was extracted in 2021-06-13 based on